Achtergrond Margreet van Impelen (1974)

Ik ben getrouwd en moeder van twee volwassen kinderen. Ik ben in het onderwijs werkzaam geweest als leerkracht en intern begeleider. Creativiteit in al zijn facetten is mijn passie.

De volgende uitgangspunten zijn voor mij essentieel:

Het krachtige kind: 

Kinderen hebben in potentie alles in zich wat ze nodig hebben en ze zijn zelf de constructeurs en regisseurs van hun ontwikkeling.

100 talen:

Een kind heeft wel 100 talen om zich uit te drukken.

Kinderen vrij laten onderzoeken onder gelijkwaardige begeleiding:

  • Een oprechte interesse in hoe het kind/jongere de wereld ziet.
  • Zonder oordeel begeleiden.
  • Hoe benadert het kind/jongere het materiaal?
  • Hoe ontdekt het kind/jongere details of mogelijkheden?
  • Nieuwsgierigheid naar de rijke verbeeldingskracht van kinderen en jongeren.
  • Genieten van hun intensiteit van hun onderzoek.
  • Het bieden van rust, ruimte en het materiaal dat zij nodig hebben.
  • Er wordt thema-vrij gewerkt.

Werken op deze wijze doet een beroep op het vormen van zelfvertrouwen, eigenwaarde, flexibiliteit, lef, de eigen innerlijke beelden, plezier, plezier in handelen, concentratie, flow, durf, vrijheid, probleemoplossend vermogen.

Kortom 21e eeuwse vaardigheden!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *